WEBOVÁ STRÁNKA OFICIÁLNÍHO DISTRIBUTORA PRO ČR

ANATOMIE

 
 

ANATOMIE ACHILLOVKY

Achillova pata neboli Achilovka, sehrává při pohybu klíčovou roli. Právě odtud totiž vychází prvotní pohyby dolní končetiny. Díky Achilovce se zapojí dvouhlavý sval lýtkový, trojhlavý sval lýtkový a šlachy. Pokud jde o pohyb těla a schopnost chodidla a kotníku fungovat správně, je nutné, aby svaly v oblasti kotníku a ty, které zasahují do samotného chodidla, fungovaly co nejlépe.

Při dehydrataci ztrácí naše svaly funkčnost, lepí se k sobě, a tím ztrácejí schopnost konat. Oba jsou přitom skrze Achillovu šlachu napojeny na patu. Pokud je zatížíme a jejich funkčnost je omezena, tahají za svalové úpony na začátek svalů a po celou dobu vytvářejí napětí. Abychom předešli omezení hybnosti a nestabilitě kloubů je důležité provádět masáže, zpevňovat a posilovat svaly dolních končetin tak, aby Achillova šlacha nebyla přetížená. Opakované pohyby jako třeba nárazy patou o pedály při jízdě na kole, nebo došlapování na chodidlo při běhu, mohou svaly dolní končetiny přetížit. Pokud těmto svalům neulevíte, bude jejich biomechanika chybná a vyústí v bolesti.

I další repliki zegarków zlozvyky jako třeba spánek s propnutými prsty u nohou nebo vadné držení těla při sezení, způsobují slepení lýtkových svalů. Příkladem špatného sezení je posed s oleny bočně vytočenými a klenbou chodidla vystrčenou nahoru, zatímco nárt odpočívá na podlaze. Výsledkem takového sezení je, že když se pak postavíme a zatížíme chodidlo, bude funkce svalů omezená. Kdykoliv je pata delší čas výše než prsty na noze, je lýtko přetížené. Díky cílené masáži v oblasti lýtka, získají chodidlo a kotník znovu správnou dorziflexi a plantární flexi. Pokud máme svaly správně vytrénované a ony mají správný tonus i odolnost,replicas de relojes jsou klasické svalové bolesti a nestabilita kloubů minimální.